Alla behöver kärlek.

När jag var liten så fick vi gå en överlevnadskurs i skolan.
Man skulle helt enkelt lära sig att överleva om man gick vilse i skog och mark.
Steg 1 var att lägga ut pinnar som pilar om man rörde på sig så att folk i närheten skulle veta vart man gått.
Steg 2 var att man skulle krama ett träd för att bli varm.

Än idag så förtstår jag inte något av dessa två steg.
Men vi testade på att vara trädkramare i alla fall och såklart uppmuntra andra till att göra samma sak.
2 enkla post-its, en spritpenna och lite tejp var allt som behövdes och såklart en stor kram.





Tid: 1 min för att få upp lappen, valfri tid för trädkramning.
Kostnad: Så länge du inte ska köpa dig ett eget träd att krama så är det helt gratis.
Nackdelar: Folk kan tro att man är lite knasig, eller kanske att man är vilse..
Fördelar: De där med att få upp värmen vet jag inte men en lugnande stund för dig själv ute i naturen är aldrig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0